לומדים אנגלית דרך תחומי העניין שלכם

לומדים אנגלית עם החידונים ומשחקי אוצר המילים של מורפיקסקול

מבחר נושאים, מגוון מילים וביטויים

כדי שהלמידה תישאר מעניינת ויעילה, אין די בחומרי לימוד יבשים, וצריך לשבץ את חומרי הלימוד בתוך הקשר: לקשר אותם לאירועים עכשוויים, לנושאים מרתקים, וכך לפתח את  אוצר המילים באנגלית לכל מטרה בעזרת תחומי העניין שלנו. זה הקו המנחה שלנו באזור אוצר המילים לפי נושאים.

לומדים אוצר מילים באנגלית עם מורפיקסקול

באזור 'אוצר מילים – לפי נושאים' תוכלו להעשיר את אוצר המילים שלכם בעזרת הנושאים שמעניינים אתכם, נושאים שעולים על בסדר היום הארצי והעולמי ותחומי עניין שאולי אתם סקרנים לגביהם כגון: כדורגל, ספורט אולימפי, סדרות טלוויזיה, תחומי לימוד לסטודנטים כמו ספרות ואומנות ועוד.

האזור הזה מפוצל לשתי קטגוריות : חידוני מורפיקס ורשימות המילים של מורפיקס. קטגוריית חידונים מציעה מבחר רחב של חידוני אנגלית, ואילו  בקטגוריית רשימות המילים אפשר לתרגל מילים שנבחרו בקפידה בידי הצוות המקצועי שלנו. החידונים ותרגולי אוצר המילים נפרשים על פני מגוון משמעותי של נושאים, תחומי עניין, אירועים אקטואליים ועוד דברים שכדאי לדעת כגון: משבר האקלים, קורונה, חגים ועונות השנה, ביטויים וקיצורים באינטרנט, קניות ועוד.

אוצר מילים - צילום מסך מאתר מורפיקסקול
אוצר מילים – לפי נושאים

אם תבחרו להתחיל בחידוני מורפיקס, תוכלו להתנסות בכמה וכמה סגנונות של חידוני אנגלית: השלמת המילה החסרה, מציאת התרגום הנכון בעברית או באנגלית, השלמת חלקים חסרים בשיחה ועוד. בכל החידונים מוצע מגוון עשיר של מילים וביטויים ללמידה. 

 

 

חידון בנושא ביטויים על חתולים ⇐

צילום מסך - חידון בנושא ביטויים על חתולים

בדומה לאזורי תרגול אחרים באתר מורפיקסקול, בכל עת ניתן להשתמש במערכת הרמזים שלנו כדי לצמצם את המסיחים או להוסיף עוד קצת זמן לשעון המתקתק.

בקטגוריית רשימות המילים של מורפיקס, תגלו מבחר רחב של רשימות שהורכבו בקפידה בידי הצוות המקצועי שלנו והן מקיפות  את  אוצר המילים באנגלית לכל מטרה החיוני לכל אחד מהנושאים. כאשר מתקרב אירוע הראוי לציון, לאחר אירוע אקטואלי בולט, או בכל יש הזדמנות אחרת ללמד את אוצר המילים הרלוונטי לתחום עניין מסקרן – הצוות שלנו מרכיב רשימות שימושיות לחיזוק האנגלית בנושאים אלה.

צילום מסך - רשימות המילים של מורפיקס

בכל רשימת מילים יש שלוש אפשרויות: משחק רב-ברירה, תרגול בכרטיסיות ורשימה מפורטת של כל המילים באותו נושא בזו אחר זו.

משחקים וחידונים באתר מורפיקס - צילום מסך

רשימת מילים אחת – שלוש דרכים ללמוד (ולשתף) ⇑

כאשר לומדים בעזרת כרטיסיות (flashcards), אפשר "להפוך" את הכרטיס כדי לעבור מהמילה באנגלית לתרגום שלה בעברית ולהיפך. אפשר גם לבחור לראות את כל המידע על המילה, כולל דוגמת שימוש ואפשרות להאזין לצורת ההגייה הנכונה של המילה. 

הופכים את הכרטיסייה ומגלים עוד ⇐

 

צילום מסך - כרטיסיה באתר מורפיקס

בלשונית (טאב) רשימה תמצאו לנוחיותכם את כל המילים בנושא שבחרתם בעמוד אחד:

 
רשימת מילים אישית באתר מורפיקס - צילום מסך

בלשונית המשחק אפשר לעבור על רשימת המילים שלנו דרך משחק רב-ברירה שבו יש לבחור בתרגום הנכון:

 

 

החידון הקלאסי – ארבע בחירות, אחת נכונה ⇐

שאלון רב ברירה באתר מורפיקס - צילום מסך

ובכן, מחפשים לפרוץ גבולות באנגלית, לגוון את הלימוד בעזרת נושאים שמעניינים אתכם או סתם רוצים לדעת כל מה שקשור לזכויות אדם באנגלית? חפשו את אזור 'אוצר מילים – לפי נושאים' באתר מורפיקסקול.

למידע נוסף צפו בסרטון: 

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
morfixblog

מילת השנה – Resilience

מילת השנה של מורפיקס -הרביתם לחפש מילה אחת, מילה שמשכה את תשומת ליבנו יותר מהאחרות, כיוון שהיא מייצגת את מהות החוויה האנושית והישראלית המשותפת שלנו על רקע הקשיים של שנת 2023. Resilience – חוסן נפשי.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – צבעים למתקדמים

האם יצא לכם לתהות מדוע קוראים לצבע טורקיז כך? מה עומד מאחורי שם הצבע בז'? אומנם רובנו יודעים שצבע פוקסיה הוא צבע ורדרד, אך היינו רוצים לדעת גם את פשר השם. זאת ההזדמנות שלכם לקפוץ איתנו לתוך קשת הצבעים המאתגרים ולבסס היכרות עמוקה יותר עם ספקטרום הצבעים. ככל שתכירו טוב יותר את פשר השמות ואת הסיפורים שמאחוריהם, כך יגבר הסיכוי שתזכרו אותם היטב.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הסודות המילוניים של הארי פוטר

בין אם גדלתם על הרפתקאותיו של הארי פוטר על המסך או בעמודי הספר, או שאתם משחקים בימים אלה במשחק המחשב המדובר ששבר את כל השיאים, אנו בטוחים שהקסמים של הסדרה נתקעו לכם בזיכרון. עכשיו הגיע הזמן לגלות את הסודות שלהם!

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – הצבעים הבסיסיים

אנחנו מניחים שאת הצבעים הבסיסיים בשפה האנגלית אתם מכירים: red, blue, green, yellow, וכו'. אלו הן מילות בסיס שאנחנו לא חושבים עליהן יותר מדי. אך לכל מילה יש התחלה ומקור, וכאן אנחנו מתכוונים לחשוף בפניכם את המקורות ואת ההתחלות של הצבעים הבסיסיים שמלווים אותנו בכל מקום.

קרא עוד »