יצירת רשימות מילים אישיות במורפיקסקול

יצירת רשימות מילים אישיות במורפיקסקול

מורפיקסקול מציע מגוון דרכים להעשרת אוצר המילים באנגלית: אפשר לא רק לשחק ברשימות מוכנות מראש לפי רמות ונושאים, לחזור על המילים שתרגמתם ולשמור מילים לרשימת המילים המועדפות, אלא גם ליצור רשימות מותאמות אישית, לפי כל נושא שתבחרו: מילים מסדרה שאתם צופים בה או משיר שאהבתם, מרשימת מילים לבחינה באנגלית, מאחד הקורסים שאתם לומדים ועוד. לאחר יצירת הרשימה תוכלו לשתף אותה עם חבריכם.

איך יוצרים רשימה חדשה?

במקומות רבים באתר מופיע כפתור 'שמור' או סימן פלוס בולט לצד כל מילה או ביטוי באנגלית:

במילון:

במשחקי מילים:

במשחק אוצר מילים לפי רמות, במסך הסיכום של כל משחקון רב-ברירה:

בתצוגת רשימה ברשימות המילים של אוצר מילים לפי נושאים:

אחרי שעונים נכון על כל שאלה במשחק האיות:

וכמובן – גם ברשימות המילים לפסיכומטרי:

לחיצה על כפתור פלוס/"שמור" פותחת את החלונית הזאת:  

יש לבחור "יצירת רשימה חדשה", ואחר כך יש לתת שם לרשימה:

אחרי מתן השם תופיע הודעה שהרשימה נוצרה בהצלחה. 

אם תרצו להוסיף עוד מילים לרשימה זו, לחצו על כפתור פלוס/"שמור" לצד מילה אחרת באנגלית, ואז שם הרשימה יופיע מתחת לרשימת המילים המועדפות:

אחרי שתשמרו כמה מילים לרשימה החדשה, כבר לא תצטרכו להתאמץ: במילון, לצד כפתור 'שמור', יופיע כפתור נוסף המאפשר לשמור מילים לרשימה זו בלחיצה אחת:

איך רואים את הרשימה שנוצרה?

פתחו את דף 'האזור שלי'הרשימה תופיע בצד ימין למעלה, מתחת לכותרת 'הרשימות שלי':

ואם כבר הספקתם ליצור הרבה רשימות, הרשימה האחרונה שיצרתם תופיע בצד ימין, ומימין לה יופיע חץ המאפשר לגלול את המסך ימינה ולראות את כל שאר הרשימות:

כדי לראות את המילים ששמרתם ברשימה, לחצו על הכרטיס עם שם הרשימה, והיא תיפתח בתצוגת 'משחק'. כך תוכלו לשחק בחידון רב ברירה שנוצר אוטומטית מהמילים ששמרתם:

אם תעדיפו לראות את כל המילים בזו אחר זו, תוכלו לבחור בלשונית 'רשימה', ולגלול כדי לראות את כל המילים ששמרתם לרשימה זו:

ואפשר גם לתרגל מילה אחרי מילה בלשונית 'כרטיסיות', לפי בחירתכם: המילה באנגלית בלבד, התרגום בעברית בלבד, או כל המידע ביחד, כולל דוגמאות שימוש:

איך משתפים רשימה עם חברים?

יצרתם רשימה ושיחקתם בה? אל תשמרו אותה רק לעצמכם! אפשר לשתף את הרשימות שיצרתם בקלות עם חברים.

חזרו לתפריט הראשי של 'האזור שלי'. במידת הצורך, גללו ימינה את החץ כדי לראות את כל הרשימות שיצרתם. בצד ימין למעלה בכל כרטיס של רשימה יש אייקון שיתוף:

לחיצה עליו תפתח אפשרויות שונות לשיתוף הרשימה, וביניהן העתקת קישור לרשימה. כל מי שיקבל את הקישור יוכל להירשם לאתר בחינם (או להתחבר אליו, אם הוא כבר רשום), ולראות את הרשימה שלכם באזור האישי שלו, מתחת לכותרת 'הרשימות ששיתפו איתי':

איך עורכים את התשובות הנכונות והמסיחים בחידון מהרשימה שיצרתם?

האתר יוצר באופן אוטומטי חידון רב-ברירה מכל מילה ששמרתם, עם תשובה נכונה ומסיחים. ואולם, לפעמים החידון האוטומטי שנוצר באתר אינו מתאים לצרכים שלכם. להרבה מילים באנגלית יש כמה תרגומים, ולא תמיד התרגום שנבחר לתשובה הנכונה הוא זה שרציתם ללמוד. אולי למשל שמרתם את המילה date, והגעתם למשחק עם התשובה 'תמר', אבל אתם בכלל מעוניינים בתרגום הרומנטי יותר 'פגישה'. לכך נועד כפתור 'עריכת תשובות' המופיע בזמן המשחק:

לחיצה על הכפתור 'תקפיא' את הטיימר במשחק ותפתח תצוגה המאפשרת לערוך את כל אחת מאפשרויות התשובה:

לאחר סיום העריכה, לחצו על כפתור 'שמירת תשובות', והמשחק ימשיך עם התשובות שבחרתם. התשובות האלה יישמרו גם לכל החברים שתשתפו איתם את הרשימה.

עכשיו אתם מוזמנים לחשוב על נושאים מעניינים לרשימות משלכם, לחפש את המילים המתאימות במילון ולהתחיל ליצור רשימות מילים אישיות. לסיכום, אנו מאחלים לכם ליצור רשימות לפי העדפתכם, אחר כך תוכלו לשתף אותן עם החברים, לשחק בהן וללמוד בהנאה עוד מילים באנגלית.

למידע נוסף צפו בסרטון: 

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
morfixblog

מילת השנה – Resilience

מילת השנה של מורפיקס -הרביתם לחפש מילה אחת, מילה שמשכה את תשומת ליבנו יותר מהאחרות, כיוון שהיא מייצגת את מהות החוויה האנושית והישראלית המשותפת שלנו על רקע הקשיים של שנת 2023. Resilience – חוסן נפשי.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – צבעים למתקדמים

האם יצא לכם לתהות מדוע קוראים לצבע טורקיז כך? מה עומד מאחורי שם הצבע בז'? אומנם רובנו יודעים שצבע פוקסיה הוא צבע ורדרד, אך היינו רוצים לדעת גם את פשר השם. זאת ההזדמנות שלכם לקפוץ איתנו לתוך קשת הצבעים המאתגרים ולבסס היכרות עמוקה יותר עם ספקטרום הצבעים. ככל שתכירו טוב יותר את פשר השמות ואת הסיפורים שמאחוריהם, כך יגבר הסיכוי שתזכרו אותם היטב.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הסודות המילוניים של הארי פוטר

בין אם גדלתם על הרפתקאותיו של הארי פוטר על המסך או בעמודי הספר, או שאתם משחקים בימים אלה במשחק המחשב המדובר ששבר את כל השיאים, אנו בטוחים שהקסמים של הסדרה נתקעו לכם בזיכרון. עכשיו הגיע הזמן לגלות את הסודות שלהם!

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – הצבעים הבסיסיים

אנחנו מניחים שאת הצבעים הבסיסיים בשפה האנגלית אתם מכירים: red, blue, green, yellow, וכו'. אלו הן מילות בסיס שאנחנו לא חושבים עליהן יותר מדי. אך לכל מילה יש התחלה ומקור, וכאן אנחנו מתכוונים לחשוף בפניכם את המקורות ואת ההתחלות של הצבעים הבסיסיים שמלווים אותנו בכל מקום.

קרא עוד »