מה חדש במורפיקסקול? עדכון מאי 2022

לומדים אנגלית עם החידונים ומשחקי אוצר המילים של מורפיקסקול

מבחר נושאים, מגוון מילים וביטויים

מורפיקסקול מבית מורפיקס הוא האתר הגדול והמוביל ללימוד אנגלית אונליין. האתר מאפשר לימוד אנגלית בחינם או בתשלום בגרסת הפרימיום, והוא באישור משרד החינוך. ניתן להתחבר מהמחשב או מהנייד בזמן נוח ולבחור את הרמה. 

בעזרת הכלים החינוכיים הנרחבים שמציע מורפיקסקול, כל אחד יכול  ללמוד אנגלית בתחום שחשוב לו ומעניין אותו: חובבי שפות השואפים לחדד את האנגלית שלהם, הורים המעוניינים לקדם את ילדיהם וכמובן גם מורים המעוניינים לשלב בהוראה מערכת אינטראקטיבית ללימודי אנגלית. בנוסף מורפיקסקול מאפשר תרגול למבחן הבגרות, למבחן הפסיכומטרי, למבחן אמי"ר/אמיר"ם, ולמבחן GMAT. 

 

בחודשים האחרונים התוספו למורפיקסקול מגוון תרגולים חדשים שהגדילו משמעותית את כמות חומר הלימוד באנגלית באתר שלנו. נציג אותם בסקירה זו ונשאיר לכם טעם של עוד לקראת מה שיגיע בעתיד הקרוב.

התוספות לרשימות אוצר המילים לפי נושאים:

מרחיבים את אוצר המילים - איור

אזור אוצר המילים לפי נושאים במורפיקסקול  מתרחב ומתעדכן באופן שוטף, בין היתר בהתאם לאירועים . במערכת האתר אנו שוקדים על הוספת חומרים חדשים ללימוד מילים באנגלית לפי נושאים שונים. אזור לימוד אוצר מילים לפי נושאים מציע כעת יותר מ-100 רשימות מילים לתרגול, וכך תוכלו לשפר את אוצר המילים שלכם באנגלית במגוון נושאים ותחומי עניין.

בין הרשימות החדשות: שתי רשימות אוצר מילים בנושא מלחמה (ברמה בינונית ומתקדמת), שתי רשימות מילים אוצר מילים בנושא שלום (ברמה בינונית ומתקדמת), רשימת אוצר מילים בנושא חייזרים וחיים מחוץ לכדו"א ורשימת אוצר מילים מאתגרת בנושא דת ואמונה.

התוספות לחידוני אוצר המילים של מורפיקסקול:

משפרים את האנגלית עם חידונים - איור

אזור החידונים של מורפיקסקול  מציע לכם אפשרות לתרגל את אוצר המילים שלכם בדרכים שונות מרשימות אוצר מילים. חידונים אלה משבצים אוצר מילים בנושאים מגוונים בהקשר של משפטים באנגלית, וכך תוכלו לתרגל בהם את יכולת הבנת הנקרא שלכם, ובחלקם, תוכלו גם  ללמוד כיצד זורמת שיחה טבעית בין שני דוברי אנגלית. אז מה חדש בחידוני מורפיקסקול? 

בין החידונים החדשים: חידוני מוזיקה (מגלים מה מסתתר מאחורי מילות השירים בשנות ה-80, ה-50, ה-2000 המוקדמות ואפילו באירוויזיון), חידוני שיחה (מדברים על גיימינג, על ספרים ועל טלוויזיה), חידוני ביטויים באנגלית (החידון הראשון והשני) וחידונים על מדינת ישראל (מה אתם יודעים על יום העצמאות וכמה עובדות מרתקות אתם יודעים על המדינה שלנו?).

תוספות לאזור הבנת הנקרא (אנסינים):

כוננית ספרים - איור

אחת המיומנויות החשובות בלימוד אנגלית היא הבנת הנקרא. במורפיקסקול אנו מציעים אזור המוקדש ללמידה מעמיקה ומותאמת לפי רמת האנגלית וכולל מגוון רחב ומתחדש של קטעי קריאה (אנסינים), ושאלות רב-ברירה הנלוות לכל טקסט.
מחודש לחודש אנו עובדים על הוספת קטעי קריאה חדשים במבחר רחב של קטגוריות ונושאים שייקחו אתכם מסביב לעולם לתקופות שונות ובתחומי עניין שונים.

בין קטעי הקריאה (האנסינים) החדשים: 

ברמה הבסיסית: לומדים על התרבות האמריקאית בעזרת קטעים בנושא יום העצמאות האמריקאי ותנועת הצופים האמריקאית.

ברמה הבינונית: יוצאים בעקבות מקורות החקלאות, דנים בבריונות בימינו, מבקרים את פסל החירות בניו יורק ופוגשים את האיש שצעד על הירח: ניל ארמסטרונג

ברמה הטובה: נגלה מה טבעו של איש השלג האיום, נצוד ענקים עם ג'ק צייד הענקים, נראה מה נוכל ללמוד ממדע האקולוגיה, נכיר את גברת השימפנזות, ג'יין גודול, ונגלה את הסודות של מערכת השמש.

ומה צופה העתיד במורפיקסקול?

אדם מביט אל השמיים - איור

אוהבים גיבורי על? 

זה בשבילכם: בקרוב מאוד תקבלו תרגולים ללמוד אנגלית בהשראת הסרטים של מארוול ודיסני!  ולמי שאהב את החידונים החדשים, חדשות טובות! חידוני ההמשך בנושאי מוזיקה וביטויים באנגלית כבר בדרך…

כל אלה ועוד הרבה יותר יגיעו בקרוב, אז עקבו כדי להישאר מעודכנים ואל תשכחו לשתף עם חברים שרוצים לשפר את האנגלית שלהם, או שפשוט מתעניינים בחידונים בנושאים האלה!

ובכן, מחפשים לפרוץ גבולות באנגלית, לגוון את הלימוד בעזרת נושאים שמעניינים אתכם או סתם רוצים לדעת כל מה שקשור לזכויות אדם באנגלית? חפשו את אזור 'אוצר מילים – לפי נושאים' באתר מורפיקסקול.

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
morfixblog

מילת השנה – Resilience

מילת השנה של מורפיקס -הרביתם לחפש מילה אחת, מילה שמשכה את תשומת ליבנו יותר מהאחרות, כיוון שהיא מייצגת את מהות החוויה האנושית והישראלית המשותפת שלנו על רקע הקשיים של שנת 2023. Resilience – חוסן נפשי.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – צבעים למתקדמים

האם יצא לכם לתהות מדוע קוראים לצבע טורקיז כך? מה עומד מאחורי שם הצבע בז'? אומנם רובנו יודעים שצבע פוקסיה הוא צבע ורדרד, אך היינו רוצים לדעת גם את פשר השם. זאת ההזדמנות שלכם לקפוץ איתנו לתוך קשת הצבעים המאתגרים ולבסס היכרות עמוקה יותר עם ספקטרום הצבעים. ככל שתכירו טוב יותר את פשר השמות ואת הסיפורים שמאחוריהם, כך יגבר הסיכוי שתזכרו אותם היטב.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הסודות המילוניים של הארי פוטר

בין אם גדלתם על הרפתקאותיו של הארי פוטר על המסך או בעמודי הספר, או שאתם משחקים בימים אלה במשחק המחשב המדובר ששבר את כל השיאים, אנו בטוחים שהקסמים של הסדרה נתקעו לכם בזיכרון. עכשיו הגיע הזמן לגלות את הסודות שלהם!

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – הצבעים הבסיסיים

אנחנו מניחים שאת הצבעים הבסיסיים בשפה האנגלית אתם מכירים: red, blue, green, yellow, וכו'. אלו הן מילות בסיס שאנחנו לא חושבים עליהן יותר מדי. אך לכל מילה יש התחלה ומקור, וכאן אנחנו מתכוונים לחשוף בפניכם את המקורות ואת ההתחלות של הצבעים הבסיסיים שמלווים אותנו בכל מקום.

קרא עוד »