חוזרים לבית הספר עם מורפיקסקול!

שנת תש"פ הייתה שנת לימודים מאתגרת עבור כל תלמידי ישראל. בתי הספר נסגרו בתקופת הסגר והלמידה עברה להיות מרחוק. לצערנו, גם שנת תשפ"א בקושי התחילה וכבר הלמידה עברה להיות מרחוק. אולם לא כל התלמידים מצליחים להשתתף בכל השיעורים מרחוק, ולא כל המורים מצליחים ללמד מרחוק. בשל כך נוצר מצב שתלמידים רבים צוברים פערים לימודיים וההורים מודאגים מכך.

איך נסייע לילדינו להשלים את הפערים הללו? האם אפשר ללמוד אנגלית באופן חווייתי? ומה אם ילדינו פשוט לא רוצים או לא מאמינים בעצמם? בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם שלושה טיפים יעילים שיעזרו לילדיכם להגיע מוכנים לשיעורי אנגלית בשנת הלימודים הבאה.

מחשבה יוצרת מציאות
מה שהכי ישפיע על היכולת של ילדיכם ללמוד אנגלית הוא האמון שלהם ביכולותיהם להצליח. מצאו זמן רגוע וטוב לשיחה, הכינו שוקו או קפה עם כמה עוגיות ושבו עם ילדיכם לשיחה נעימה. הסבירו לילדיכם את החשיבות של לימוד השפה לחייהם הבוגרים וּטְעוּ בהם אמון שיצליחו בלימוד אנגלית. הסבירו להם שעליהם להיות סבלניים לתהליך שבלימוד שפה, וכי השקעה תניב פירות. שלבו בשיחה משפטים כמו: "אני בטוח שתצליח", "אין לי ספק שאת יכולה להגיע רחוק", "אני מתפעל מההתמדה שלך". למילים שלכם יש השפעה כבירה על ילדיכם, השתמשו בכוח הזה כדי לבנות את האמון של ילדיכם בעצמם.

מילים מילים ואת משמעותן, עם מורפיקס נתרגל אותן  

המילים הן אבני הבניין של שפה. לכן חשוב להגדיל את אוצר המילים. בשיעורי אנגלית ילדיכם יחשפו להרבה מלל באנגלית. ככל שהילדים יכירו יותר מילים, כך יהיה להם קל יותר להבין את המורה, להבין את הטקסטים בספר ואת ההוראות בדפי העבודה, להשתתף בדיונים כיתתיים ועוד. כידוע במבחני המיצ"ב, בבגרויות ואף במבחנים בית ספרִיִים פנימיים התלמידים נבחנים על הבנת הנקרא. כאשר הטקסט במבחן מורכב מהרבה מילים שהנבחן אינו מכיר, רמת הלחץ עולה וסיכויי ההצלחה יורדים. אולם, כאשר הנבחן מכיר מילים רבות מתוך הטקסט, תחושת הביטחון עולה ולתלמיד יש סיכוי גבוה יותר להצליח במבחן. אוצר מילים עשיר הוא המפתח לבניית ביטחון באנגלית ולהתמצאות בשפה.

רשימות מילים של משרד החינוך

לאחרונה פרסם משרד החינוך שלוש רשימות מילים שהן הבסיס להצלחה במבחנים ובבגרויות. באתר מורפיקס, שקיבל אישור ממשרד החינוך, נמצאות שלוש הרשימות הללו עם אפשרות לתרגול בכרטיסיות, במשחק וכרשימה. לחצו על הכפתור הבא, בחרו את רשימת המילים המתאימה לכם והתחילו לתרגל את המילים ברשימות.

רשימת מילים לכיתות א-ו. רשימת מילים לכיתות ז-ט. רשימת מילים לכיתות י-יב.

חפשו דרכים חווייתיות לחשוף את ילדיכם לאנגלית

באינטרנט ישנו תוכן איכותי וחינוכי באנגלית שבאמצעותו ניתן לחשוף את הילדים לשפה האנגלית בדרך חווייתית. בחרו סדרות מעניינות, סרטוני יוטיוב איכותיים, שירים אהובים ותכנים נוספים באנגלית והכירו אותם לילדיכם. ילדיכם ירוויחו חשיפה לאנגלית וגם ירחיבו אופקים וילמדו דברים חדשים כמו: גיאוגרפיה, מדעי החיים, אומנות ועוד. ניתן אפילו להירשם לקבלת דיוור מבלוגים מעניינים באנגלית ולקרוא את הפוסטים ביחד. אפשר להדפיס מתכונים באנגלית ולהכין אותם בבית, והיד נטויה. לחשיפה כזאת לאנגלית יש שני יתרונות מרכזיים: האחד הוא שהיא מהנה ולכן קל להתמיד בה. השני הוא החשיפה לאנגלית דבורה, המאפשרת ללומדים לשמוע את המילים וכך להכיר אותן בהגייתן הנכונה, מה שמקל מאוד על הלומדים להשתמש במילים בדיבור.

אז יאללה, יש לכם הזדמנות לתרגול חווייתי עם ילדיכם שהוא גם זמן איכות וגם למידה משמעותית. ומי יודע? אולי גם אתם תלמדו כמה מילים חדשות ותרעננו נשכחות. 

היכנסו למורפיקסקול והתחילו לתרגל!

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
morfixblog

מילת השנה – Resilience

מילת השנה של מורפיקס -הרביתם לחפש מילה אחת, מילה שמשכה את תשומת ליבנו יותר מהאחרות, כיוון שהיא מייצגת את מהות החוויה האנושית והישראלית המשותפת שלנו על רקע הקשיים של שנת 2023. Resilience – חוסן נפשי.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – צבעים למתקדמים

האם יצא לכם לתהות מדוע קוראים לצבע טורקיז כך? מה עומד מאחורי שם הצבע בז'? אומנם רובנו יודעים שצבע פוקסיה הוא צבע ורדרד, אך היינו רוצים לדעת גם את פשר השם. זאת ההזדמנות שלכם לקפוץ איתנו לתוך קשת הצבעים המאתגרים ולבסס היכרות עמוקה יותר עם ספקטרום הצבעים. ככל שתכירו טוב יותר את פשר השמות ואת הסיפורים שמאחוריהם, כך יגבר הסיכוי שתזכרו אותם היטב.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הסודות המילוניים של הארי פוטר

בין אם גדלתם על הרפתקאותיו של הארי פוטר על המסך או בעמודי הספר, או שאתם משחקים בימים אלה במשחק המחשב המדובר ששבר את כל השיאים, אנו בטוחים שהקסמים של הסדרה נתקעו לכם בזיכרון. עכשיו הגיע הזמן לגלות את הסודות שלהם!

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – הצבעים הבסיסיים

אנחנו מניחים שאת הצבעים הבסיסיים בשפה האנגלית אתם מכירים: red, blue, green, yellow, וכו'. אלו הן מילות בסיס שאנחנו לא חושבים עליהן יותר מדי. אך לכל מילה יש התחלה ומקור, וכאן אנחנו מתכוונים לחשוף בפניכם את המקורות ואת ההתחלות של הצבעים הבסיסיים שמלווים אותנו בכל מקום.

קרא עוד »