אנגלית בשוק העבודה – בלי לחץ!

אנגלית בשוק העבודה – בלי לחץ!

סיימתם את התואר לא מזמן ואתם מחפשים עבודה?
מסננים משרות שכוללות 'אנגלית טובה' בדרישות שלהן?
אתם עושים טעויות ורוצים לשפר את האנגלית העסקית שלכם או את התקשורת שלכם עם לקוחות ולא יודעים איך?
אל תתייאשו! אינכם חייבים להוציא סכומי עתק על קורסים ללימוד אנגלית כדי להצליח.

בתחומים רבים בשוק העבודה יש דרישה לאנגלית ברמה גבוהה. הרבה אנשים שזה עתה סיימו תואר ראשון ומחפשים עבודה, נלחצים מן הדרישה הזאת ונרתעים מלהגיש קורות חיים למשרות שבהן הדרישה לאנגלית טובה היא חובה. כדי להתמודד עם הדרישה הזאת מחפשי עבודה רבים מנסים למצוא קורסים לאנגלית עסקית או קורסים דומים, כדי לשפר עמדות ולהגיש קורות חיים למשרות הכוללות דרישה לאנגלית ברמה גבוהה. אולם, מחפשי עבודה אחרים מרגישים ייאוש נוכח הדרישה לאנגלית ברמה גבוהה ובוחרים להתפשר על משרות פחות נחשקות מבחינתם.

ובכן, אנחנו רוצים לדייק עבורכם את הדרישות לאנגלית במודעות דרושים, ולהציע דרכים להתמודד איתן.

בענפים רבים בתעשייה יש צורך הכרחי באנגלית והדרישה לאנגלית ברמה גבוהה היא מובנת. אולם, יש הבדלים ברמת האנגלית הנדרשת בין התפקידים השונים. יש תפקידים שבהם הצורך הוא להבנת ממשקים באנגלית, ליכולת קריאה של מאמרים, לחיפוש ומחקר באינטרנט באתרים בינלאומיים וכדומה. בתפקידים כאלו הצורך באנגלית הוא בעיקר לקריאה והבנה של חומרים כתובים. סביר להניח שמי שיאייש את המשרה ייתקל במילים שאינו מכיר, יתרגם אותן באמצעותמילון  ולאט לאט יכיר את המילים והמושגים בעולם התוכן שבו הוא עוסק וכך ישפר את יכולות הקריאה וההבנה שלו בתחום זה. אנשים רבים יכולים לאייש תפקידים כאלו בהצלחה רבה, גם אם רמת האנגלית שלהם אינה גבוהה במיוחד.

עבור משרות אחרות הצורך באנגלית הוא לכתיבה בממשקים פנים-ארגוניים, לכתיבת מיילים ללקוחות, לכתיבת סיכומים ודו"חות, לכתיבת תוצאות מחקר ועוד. הרתיעה של ישראלים רבים מדרישה כזאת היא מובנת, אך לא תמיד מוצדקת. אנשים רבים כותבים מדי יום באנגלית  בלי שידעו לדבר אנגלית באופן שוטף. בדרך כלל, עובדים בתפקידים כאלו לומדים עם השנים לשכלל את אוצר המילים שלהם ולהכיר מבנים תחביריים שימושיים לכתיבה בתחום שלהם, וכך הם בעצם משפרים את יכולות הכתיבה והניסוח שלהם.

אם אתם שוקלים להגיש קורות חיים למשרה הכוללת כתיבה רבה באנגלית או רילוקיישן, אנו ממליצים להתכונן לפני הריאיון וללמוד מילים מתחום התוכן של התפקיד שאליו אתם מכוונים. לדוגמה, אם אתם רוצים להתקבל למשרת שיווק בחברה עסקית, אנו ממליצים ללמוד מילים הקשורות לעולם השיווק ולעולם העסקים.  אם אתם רוצים להתקבל למשרה מתחום שוק ההון והכלכלה, אנו ממליצים ללמוד את המילים מתחום הכלכלה והפיננסים. באתר מורפיקס תוכלו ליצור רשימות אישיות משלכם, ולתרגל אותן באמצעות כרטיסיות או משחק.

כמובן, ישנן משרות הדורשות 'אנגלית ברמת שפת אם' או 'אנגלית שוטפת'. במקרים כאלו הצורך באנגלית הוא משמעותי יותר, כמו למשל תקשורת טלפונית עם לקוחות, פרזנטציות בכנסים או בישיבות עם לקוחות מחו"ל וכדומה. הדרישה לאנגלית מעולה נועדה לסנן מועמדים שיש להם אנגלית טובה, אולם כשהם מדברים אנגלית הם מתקשים בשימוש נכון במבנים תחביריים, אינם מתמצאים בביטויים השגורים בשפה האנגלית  ,(idioms)נוטים להיתקע בדיבור וכדומה. אם אתם חוששים מדיבור באנגלית, הימנעו מלשלוח קורות חיים למשרות שהדרישה לאנגלית היא גבוהה מאוד וכך תחסכו לעצמכם זמן יקר.

מומלץ לקרוא את הסעיפים הכתובים תחת הכותרת 'במסגרת התפקיד' ולבדוק אם הם תואמים את הסעיפים תחת 'דרישות המשרה'. לא פעם תגלו שהדרישות אינן תואמות את אופי התפקיד. לדוגמה, אם עבור תפקיד מסוים יש צורך באנגלית כדי לנתח דו"חות באנגלית ולא מעבר לכך, אך ב'דרישות המשרה' כתוב 'אנגלית טובה מאוד' או 'אנגלית שוטפת', סביר להניח שזו דרישה מוגזמת שאינה תואמת את אופי התפקיד, וייתכן שזו פשוט צורת התנסחות לא מוצלחת של אנשי משאבי האנוש שאינם מכירים את התפקיד לעומק. לכן אל תירתעו כ"כ מהר מלשלוח קורות חיים למשרות שבהן הדרישה לאנגלית נראית לכם מוגזמת.

לסיכום, לפני שאתם רצים להירשם לקורס אנגלית עסקית או לקורס דומה, אנו ממליצים לכם לנסות לשפר את האנגלית שלכם לבד ולהתמקד בלימוד אוצר מילים מתחום התוכן שרלוונטי לעבודה שאתם מחפשים. אנו מזמינים אתכם להרחיב את אוצר המילים שלכם באמצעות תרגול מילים מרשימות המילים של מורפיקס, ללטש את הדיבור עם חידוני ההגייה שלנו ולשכלל את המבנים התחביריים שאתם משתמשים בהם באמצעות חידוני הדקדוק באתר שלנו. התמידו בלימוד והתמקדו בשיפור הביטחון שלכם. וכשתגיעו לריאיון ונושא האנגלית יעלה, אל תתביישו לשאול מהו הצורך באנגלית במסגרת התפקיד שאתם מתמודדים עליו, ובהתאם לצורכי התפקיד תוכלו לבסס תשובה לגבי כישורי האנגלית שלכם.

אם תהיו רגועים ובטוחים בעצמכם, יסמכו עליכם וייתנו לכם הזדמנות להוכיח את עצמכם.

אנו מזמינים אתכם לשפר את האנגלית שלכם עם אתר מורפיקסקול שיאפשר לכם ליצור רשימות אישיות ולתרגל את המילים שאתם צריכים להכיר כדי להגיע מוכנים יותר לראיון הבא שלכם.

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
morfixblog

מילת השנה – Resilience

מילת השנה של מורפיקס -הרביתם לחפש מילה אחת, מילה שמשכה את תשומת ליבנו יותר מהאחרות, כיוון שהיא מייצגת את מהות החוויה האנושית והישראלית המשותפת שלנו על רקע הקשיים של שנת 2023. Resilience – חוסן נפשי.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – צבעים למתקדמים

האם יצא לכם לתהות מדוע קוראים לצבע טורקיז כך? מה עומד מאחורי שם הצבע בז'? אומנם רובנו יודעים שצבע פוקסיה הוא צבע ורדרד, אך היינו רוצים לדעת גם את פשר השם. זאת ההזדמנות שלכם לקפוץ איתנו לתוך קשת הצבעים המאתגרים ולבסס היכרות עמוקה יותר עם ספקטרום הצבעים. ככל שתכירו טוב יותר את פשר השמות ואת הסיפורים שמאחוריהם, כך יגבר הסיכוי שתזכרו אותם היטב.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הסודות המילוניים של הארי פוטר

בין אם גדלתם על הרפתקאותיו של הארי פוטר על המסך או בעמודי הספר, או שאתם משחקים בימים אלה במשחק המחשב המדובר ששבר את כל השיאים, אנו בטוחים שהקסמים של הסדרה נתקעו לכם בזיכרון. עכשיו הגיע הזמן לגלות את הסודות שלהם!

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – הצבעים הבסיסיים

אנחנו מניחים שאת הצבעים הבסיסיים בשפה האנגלית אתם מכירים: red, blue, green, yellow, וכו'. אלו הן מילות בסיס שאנחנו לא חושבים עליהן יותר מדי. אך לכל מילה יש התחלה ומקור, וכאן אנחנו מתכוונים לחשוף בפניכם את המקורות ואת ההתחלות של הצבעים הבסיסיים שמלווים אותנו בכל מקום.

קרא עוד »