מעשירים את אוצר המילים באנגלית עם מורפיקסקול

כשניגשים ללמוד אנגלית, אחד הדברים השימושיים והמעניינים ביותר הוא גילוי של מילים חדשות והרחבת אוצר המילים שלנו. ככל שאוצר המילים שלנו גדל כך גם נפתחים בפנינו יותר עולמות: ספרים, סרטים, סדרות, יעדים בחו"ל, משחקי מחשב ואפילו קריירות.

המילים ברמות השונות נבחרו בקפידה במערכת המומחים של מורפיקסקול.

מדובר במילים חיוניות ללומדי אנגלית ברמות השונות, לצד ביטויים קצרים חיוניים לא פחות, כגון: how are you ברמה הבסיסית, a great deal ברמה הבינונית ועוד. באזור 'אוצר מילים – לפי רמות' במורפיקסקול תוכלו ללמוד מילים חדשות בצורה יסודית ומהימנה.

חמש רמות אנגלית, מגוון מילים וביטויים

שלוש הרמות הראשונות באזור זה: בסיסית, בינונית וטובה, מבוססות על תוכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך. מהרמה הבסיסית למתחילים, עולים שלב-שלב עד לרמות הגבוהות ביותר של אנגלית מתקדמת (ברמה אקדמית) ושוטפת (ברמה קרובה לשפת אם). בכל רמה יש מבחר רחב של מילים בחלוקה אלפביתית.

אוצר מילים - מורפיקסקול

בכל רמה ובכל אות אפשר ללמוד בכל סבב סדרות של 5 מילים בעזרת משחק התרגול המשולש: בשלב הראשון, משחק רב-ברירה שבו יש לבחור בתרגום הנכון מתוך כמה אפשרויות. 

בשלב השני, במשחק התאמה בין המילה האנגלית לבין התרגום התואם לה. 

ובשלב השלישי, במשחק איות קצר שבו לומדים את הכתיב של המילה. בשלב הראשון מתחילים את הלמידה במשחק רב-ברירה קצרצר שבו אנו מבקשים מכם לבחור את התרגום הנכון למילה הנלמדת:

משחק אוצר מילים באנלית לפי רמות

בכל עת ניתן להשתמש במערכת הרמזים שלנו המאפשרת לצמצם את המסיחים, או להוסיף עוד קצת זמן לשעון המתקתק.

 
מערכת הרמזים - מורפיקסקול

בסוף השלב הראשון, תופיע הודעה עם הציון לשלב זה, וקישור לסיכום של השלב:

 
ציון מתקבל בסוף כל שלב

הסיכום יציג את חמישיית המילים של השלב הנוכחי, ולצד כל מילה יופיע סימן פלוס המאפשר לשמור אותה לרשימת המילים המועדפות או לרשימה אישית. כך תוכלו לבחור מילים כדי להמשיך לתרגל אותן באזור האישי.

רשימת מילים באנגלית - מורפיקסקול
 

התאמת מילים

אחרי השלב הראשון, עוברים לשלב השני – משחק ההתאמה שלנו, לאותה סדרה של 5 מילים שתרגלתם בשלב הקודם. משחק התרגול המשולש נועד לחזק ולהטמיע ידע על סדרה של 5 מילים, כך שתהיה לכם אפשרות לחזק את הידע שכבר רכשתם בשלב הראשון. וכמובן שגם בשלב שני זה תוכלו להשתמש במערכת הרמזים: להתאים זוג אחד באופן אוטומטי או לקבל תוספת זמן.

משחק התאמת מילים - מורפיקסקול

לבסוף מגיעים לשלב השלישי שאנו משאירים בגדר אופציה, אם תרצו לתרגל גם את הכתיב של 5 המילים בסדרה כדי לחזק את הידע שלכם. משחק תרגול מאתגר זה מופיע בשלב האחרון כדי לוודא שנחשפתם למילים הנלמדות מספיק כדי להתחיל לזכור כיצד לאיית אותן. 

תרגול כתיב - מורפיקסקול

גם בשלב זה אפשר להיעזר ברמזים: הצגת האות הבאה, צמצום האותיות ב'מחסן' שממנו בוחרים או השמעת המילה. אפשר גם לבחור לדלג על השאלה ולעבור למילה הבאה בחמישייה:

 
תיבת רמזים - מורפיקסקול

אחרי שתאייתו נכון את המילה, יופיע מידע על מילה זו, כולל דוגמת שימוש וקישור לתרגום המלא שלה במילון מורפיקס:

 
איות מילה - משוב
בעזרת הדרך המשולשת של מורפיקסקול, תוכלו ללמוד אנגלית אונליין, בקצב המתאים לכם ומוך רשימת מילים ברמה שבחרתם, וכך ולהעשיר את אוצר המילים.
 
ללמוד אנגלית אונליין בקצב שלך

'דילוג על שלב האיות': אם תעדיפו לדלג בכלל על שלב זה.

'חזרה על מילים שטעיתי בהן': אם תרצו שמילים שלא עניתם עליהן נכון יחזרו בסבבים הבאים, בחרו באפשרות זו. 

אם לא, תוכלו לבטל אותה.

למידע נוסף צפו בסרטון: 

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
morfixblog

מילת השנה – Resilience

מילת השנה של מורפיקס -הרביתם לחפש מילה אחת, מילה שמשכה את תשומת ליבנו יותר מהאחרות, כיוון שהיא מייצגת את מהות החוויה האנושית והישראלית המשותפת שלנו על רקע הקשיים של שנת 2023. Resilience – חוסן נפשי.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – צבעים למתקדמים

האם יצא לכם לתהות מדוע קוראים לצבע טורקיז כך? מה עומד מאחורי שם הצבע בז'? אומנם רובנו יודעים שצבע פוקסיה הוא צבע ורדרד, אך היינו רוצים לדעת גם את פשר השם. זאת ההזדמנות שלכם לקפוץ איתנו לתוך קשת הצבעים המאתגרים ולבסס היכרות עמוקה יותר עם ספקטרום הצבעים. ככל שתכירו טוב יותר את פשר השמות ואת הסיפורים שמאחוריהם, כך יגבר הסיכוי שתזכרו אותם היטב.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הסודות המילוניים של הארי פוטר

בין אם גדלתם על הרפתקאותיו של הארי פוטר על המסך או בעמודי הספר, או שאתם משחקים בימים אלה במשחק המחשב המדובר ששבר את כל השיאים, אנו בטוחים שהקסמים של הסדרה נתקעו לכם בזיכרון. עכשיו הגיע הזמן לגלות את הסודות שלהם!

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – הצבעים הבסיסיים

אנחנו מניחים שאת הצבעים הבסיסיים בשפה האנגלית אתם מכירים: red, blue, green, yellow, וכו'. אלו הן מילות בסיס שאנחנו לא חושבים עליהן יותר מדי. אך לכל מילה יש התחלה ומקור, וכאן אנחנו מתכוונים לחשוף בפניכם את המקורות ואת ההתחלות של הצבעים הבסיסיים שמלווים אותנו בכל מקום.

קרא עוד »