איך לשמר מוטיבציה ללימוד אנגלית

6 טיפים שיעזורו לכם להתמיד בלימוד אנגלית

הבטחתם לעצמכם שתשפרו את האנגלית ושוב לא עמדתם בהבטחה? אתם לא לבד!

ישנו רוב לא מבוטל של ישראלים שרוצים לשפר את האנגלית שלהם, הם ממש נבוכים לדבר אנגלית אל מול קולגות שלהם, לקוחות או כל גורם שנמצא בקשר עסקי איתם. לכן, חשוב להם ללמוד כל הזמן ולשפר את האנגלית. לימוד שפה הוא תהליך ארוך, והוא יכול להיות מלווה במשברים ובירידה במוטיבציה. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להתמיד בלימוד אנגלית בקלות ויעזרו לכם להתגבר על משברים.

  1. התמקדו במטרות קטנות: אם המטרה שלכם היא לדבר אנגלית בביטחון עם הלקוחות שלכם וזו המטרה שאתם מתמקדים בה, אתם עשויים להתייאש מהר. במקום להתמקד במטרה גדולה כמו זו התמקדו במטרות קטנות שהשגתן תוביל להשגת המטרה הגדולה. מטרות קטנות יכולות להיות לימוד 10 מילים מתחום מסוים שאתם עוסקים בו עם לקוח ספציפי או התמקדות במבנה דקדוקי שאינו ברור לכם, כמו שימוש נכון ב-s השייכות או הגייה נכונה של מילים שאתם משתמשים בהן תדיר (ראו גם 7 טעויות נפוצות של ישראלים המדברים אנגלית). בפעם הבאה שתתיישבו ללמוד אנגלית אל תאמרו לעצמכם "היום אלמד איך לדבר אנגלית שוטפת בביטחון" אלא "היום אדע להשתמש נכון ב-10 המילים שלפניי ולהגות אותן נכון". כשתסיימו ללמוד טפחו לעצמכם על השכם על שהתקדמתם צעד נוסף לקראת הגשמת המטרה הגדולה שלכם.

  1. הכינו תוכנית עבודה וצ'פרו את עצמכם: אחרי שהצבתם לעצמכם מטרות קטנות, הכינו תוכנית עבודה שתכלול את המטרות הללו. הגדירו לעצמכם זמנים קבועים בשבוע ללימוד, ובכל שבוע בחרו ללמוד נושא מסוים. בשלב זה כבר אפשר לצרף חומרים ללימוד כל אחד מהנושאים כמו סרטונים המסבירים את הנושא או אתרים עם תרגולים בנושא. בתוך תוכנית עבודה זו כתבו גם צ'ופרים שתתנו לעצמכם עם השגת כל אחת מהמטרות הללו.

  2. אל תשוו את עצמכם לאחרים: לכל אחד יש קצב לימוד משלו ואופן לימוד שמתאים לו. מצאו את הדרך היעילה ביותר עבורכם ללימוד אנגלית והתמידו איתה, גם אם דרך זו ארוכה יותר מדרכים אחרות. השוואה לאחרים יכולה להוריד לכם את המוטיבציה ולגרום לכם לטעות ולחשוב שלא תצליחו בלימוד. פשוט תתמקדו בלימוד שלכם ובמה שכבר הצלחתם להשיג ושמחו בהצלחות הקטנות שלכם. יש משפט באנגלית שאומר: The only person you should compare yourself to is the person you were yesterday. כלומר, האדם היחיד שאפשר להשוות את עצמנו אליו הוא האדם שהיינו אתמול. ממליצים לכם להדפיס את המשפט ולהדביק על המקרר.

4. לימוד שפה הוא תהליך שמאתגר את השכל, אך אינו חייב להיעשות באמצעות השכל בלבד. למה אנחנו מתכוונים? אם תלמדו אנגלית מתוך ספר דקדוק מאובק ומצהיב, כנראה שתדעו כללים דקדוקיים, אך לא בטוח שתדעו להשתמש בהם בדיבור, וסביר שלא תתמידו בלימוד כזה. אז איך כן? כל שפה חדשה יכולה לחשוף בפני הלומד עולם תרבותי שלם! כל שכן בפני לומדי האנגלית, שכן אנגלית מדוברת במדינות רבות ותרבויות שונות. 

נסו ללמוד אנגלית מתוך תחומים שמעניינים אתכם ומעוררים אצלכם רגשות חיוביים. אתם אוהבים אוכל? קראו בלוג אוכל באנגלית, או צפו בסרטוני יוטיוב על מסעדנות ומאכלים מסורתיים בעולם. משוגעים על ספורט וכושר? הצטרפו לקבוצת פייסבוק בינלאומית שעוסקת בספורט, קראו תגובות ואף פרסמו פוסטים משלכם. תקועים בפקק? האזינו להרצאת TED בנושא שמעניין אתכם.

אם תלמדו אנגלית מתוך עולמות תוכן שמעניינים אתכם לימוד האנגלית ייקשר אצלכם לרגשות חיוביים ויהיה לכם קל יותר להתמיד בלימוד. כשתרגישו בשלים עברו לעולמות תוכן אחרים שיהיו יעילים יותר בהתקדמות לעבר המטרה שהצבתם לעצמכם בתחילת הדרך.

5. התחילו לשלב אנגלית בחיי היום-יום שלכם: אנחנו מוקפים בשפה דבורה וכתובה כמעט בכל תחום שאנו עוסקים בו במהלך היום. נסו להחליף את העברית באנגלית בתחומים שבהם אתם מרגישים ביטחון לעשות זאת. למשל, כשאתם עורכים רשימת קניות, נסו לכתוב אותה באנגלית. רוצים לעצב מחדש חדר בבית? קבלו השראה מבלוגים ואתרים באנגלית. קוראים חדשות? היכנסו גם לאתר חדשות באנגלית ועל הדרך תהיו מעודכנים במתרחש בעולם. שילוב אנגלית בפעולות יום-יומיות יעזור לכם ליצור מפגשים עקביים עם השפה ובכך להתמיד בלימוד.

6. מצאו שותפים לתהליך: כיום אנשים רבים זקוקים לאנגלית כדי להצליח בלימודים או כדי להתקדם בעבודה, לכן קל מאוד למצוא חבר או שניים שיהיו מעוניינים להיות שותפים לדרך שלכם לשיפור האנגלית. ספרו למשפחה ולחברים שהחלטתם לשפר את האנגלית שלכם ושאלו אם יש מישהו שרוצה להצטרף אליכם וללמוד יחד. חשוב: בחרו רק אנשים שאתם מרגישים בנוח לטעות לידם ושלא יורידו לכם את הביטחון!

ישנן דרכים רבות ללמוד ביחד: אפשר לפתוח קבוצת ווטסאפ שבה שולחים הודעות רק באנגלית. תוכלו גם להקליט הודעות באנגלית לחברים ובכך לשפר את ההגייה שלכם. אפשר גם לשוחח בטלפון באנגלית על נושאי שיחה שהכנתם מראש, ולהיעזר במילון תוך כדי שיחה כדי ללמוד מילים חדשות.

וזכרו: לימוד שפה הוא תהליך שלוקח זמן. אל תתפתו לפרסומות המבטיחות לכם שתדעו אנגלית שוטפת בתוך שלושה חודשים, והכינו את עצמכם לתהליך אינטלקטואלי מאתגר אך מלא בסיפוק.

כתבו לנו בתגובות מהו המכשול הכי גדול שלכם בהתמדה בלימוד אנגלית ואיך אתם מתגברים עליו.

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
morfixblog

מילת השנה – Resilience

מילת השנה של מורפיקס -הרביתם לחפש מילה אחת, מילה שמשכה את תשומת ליבנו יותר מהאחרות, כיוון שהיא מייצגת את מהות החוויה האנושית והישראלית המשותפת שלנו על רקע הקשיים של שנת 2023. Resilience – חוסן נפשי.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – צבעים למתקדמים

האם יצא לכם לתהות מדוע קוראים לצבע טורקיז כך? מה עומד מאחורי שם הצבע בז'? אומנם רובנו יודעים שצבע פוקסיה הוא צבע ורדרד, אך היינו רוצים לדעת גם את פשר השם. זאת ההזדמנות שלכם לקפוץ איתנו לתוך קשת הצבעים המאתגרים ולבסס היכרות עמוקה יותר עם ספקטרום הצבעים. ככל שתכירו טוב יותר את פשר השמות ואת הסיפורים שמאחוריהם, כך יגבר הסיכוי שתזכרו אותם היטב.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הסודות המילוניים של הארי פוטר

בין אם גדלתם על הרפתקאותיו של הארי פוטר על המסך או בעמודי הספר, או שאתם משחקים בימים אלה במשחק המחשב המדובר ששבר את כל השיאים, אנו בטוחים שהקסמים של הסדרה נתקעו לכם בזיכרון. עכשיו הגיע הזמן לגלות את הסודות שלהם!

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – הצבעים הבסיסיים

אנחנו מניחים שאת הצבעים הבסיסיים בשפה האנגלית אתם מכירים: red, blue, green, yellow, וכו'. אלו הן מילות בסיס שאנחנו לא חושבים עליהן יותר מדי. אך לכל מילה יש התחלה ומקור, וכאן אנחנו מתכוונים לחשוף בפניכם את המקורות ואת ההתחלות של הצבעים הבסיסיים שמלווים אותנו בכל מקום.

קרא עוד »