איך להגיע מוכנים לפרק האנגלית בפסיכומטרי ולמבחן אמי"ר?

ניגשים לפסיכומטרי או למבחן אמי"ר?

לפרק האנגלית במבחן הפסיכומטרי יש חשיבות רבה משתי סיבות: הוא משפיע על הציון הסופי שלכם בפסיכומטרי, והוא גם יקבע לאיזו רמת אנגלית תשוּיְכו באוניברסיטה. ככל שתקבלו ציון גבוה יותר בפרק האנגלית בפסיכומטרי, כך תזדקקו לפחות קורסי השלמה באנגלית במהלך התואר.

כדי להצליח בפרק זה צריך ללמוד הרבה מאוד מילים באנגלית. מדוע זה חשוב? משום שלכל שאלה בפרק הפסיכומטרי יש מעט מאוד זמן (בערך דקה לשאלה), והסיכוי להצליח בשאלות אלו עולה ככל שמכירים יותר מילים באנגלית ואת פירושיהן. אז איך לומדים כל כך הרבה מילים? ואיך מקבלים ציון גבוה בפרק האנגלית בפסיכומטרי וחוסכים בילוי מפוקפק של שעות רבות בקורסי אנגלית באוניברסיטה או במכללה?

ראשית, חשוב לדעת באילו מילים להתמקד. אם תתחילו לקרוא ספרות באנגלית, בוודאי תעשירו את אוצר המילים שלכם, אך לא בטוח שתלמדו מילים חדשות הרלוונטיות לפרק האנגלית בפסיכומטרי. כשלומדים מילים לקראת הבחינה הפסיכומטרית חשוב לדעת שישנם נושאים שחוזרים על עצמם, למשל: טקסטים בנושא תזונה, טקסטים בנושאים חברתיים וכדומה, ולכן חשוב להכיר מילים הקשורות לנושאים אלו. לשמחתכם, לרוב מכוני ההכנה לפסיכומטרי יש מילונים שימקדו אתכם באוצר המילים שחשוב שתכירו.

גם באתר מורפיקסקול נמצאות המילים שחשוב שתכירו לקראת הפסיכומטרי

לתרגול באתר יש כמה יתרונות שיקלו עליכם את הלמידה ויעזרו לכם להגיע לתוצאות מרשימות בפרק האנגלית:

  1. את כל המילים באתר ניתן לתרגל בשלושה אופנים: באמצעות רשימה, באמצעות כרטיסיות (מעברית לאנגלית ומאנגלית לעברית) ובאמצעות חידון רב-ברירה. התרגול המגוון מאפשר לכם לחזור על כל מילה מספר פעמים ובכך להעלות את הסיכויים שתזכרו את משמעותה בשעת המבחן, וכן ליהנות מהתרגול ולהתמיד בו.

  2. מילים שטעיתם בהן נשמרות באזור האישי שלכם ברשימה הנקראת 'הטעויות שלי', כך שתוכלו להקדיש זמן בסוף התרגול רק למילים שאתם רוצים לתרגל שוב.

  3. באפשרותכם להוסיף כל מילה מהאתר לרשימה משלכם שתופיע באזור האישי שלכם, כך שאם נתקלתם במילה שאינכם מכירים תוכלו להוסיף אותה לרשימת מילים אישית, וכך תוכלו לתרגל רק את המילים שאינכם מכירים ולא לבזבז זמן בתרגול מילים שאתם כבר מכירים.
    אם תרגלתם מילה חדשה ואתם כבר יודעים אותה היטב תוכלו להסיר את המילה מהרשימה שלכם.

  4. המילים באתר מופיעות עם התרגום שלהן ועם דוגמאות שימוש המקלות על הבנת משמעות המילה ואופן השימוש בה במשפט. בנוסף, קריאת המילה בתוך הקשר של משפט מסייעת בזכירת המשמעות שלה.

  5. ניתן לגלוש באתר גם מניידים חכמים, כך שתוכלו להתכונן לפסיכומטרי בכל זמן ובכל מקום.

  6. ההמלצה היא להתחיל לתרגל את המילים באנגלית לפסיכומטרי כמה חודשים לפני שמתחילים קורס פסיכומטרי. עם מורפיקסקול, אין צורך להיות רשום לקורס פסיכומטרי כדי להתחיל לתרגל את המילים. תוכלו להירשם לאתר ולהתחיל לתרגל מילים לפסיכומטרי כבר עכשיו! 

אז עכשיו כשאתם יודעים באילו מילים להתמקד, הפשילו שרוולים והתחילו לתרגל. זכרו: בשביל להצליח באנגלית לא צריך להיות גאון ולא צריך כישורים מיוחדים, כל מה שצריך הוא הרבה מאוד רצון ונכונות לשנן ולתרגל.

היכנסו למורפיקסקול והתחילו לתרגל!

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
morfixblog

מילת השנה – Resilience

מילת השנה של מורפיקס -הרביתם לחפש מילה אחת, מילה שמשכה את תשומת ליבנו יותר מהאחרות, כיוון שהיא מייצגת את מהות החוויה האנושית והישראלית המשותפת שלנו על רקע הקשיים של שנת 2023. Resilience – חוסן נפשי.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – צבעים למתקדמים

האם יצא לכם לתהות מדוע קוראים לצבע טורקיז כך? מה עומד מאחורי שם הצבע בז'? אומנם רובנו יודעים שצבע פוקסיה הוא צבע ורדרד, אך היינו רוצים לדעת גם את פשר השם. זאת ההזדמנות שלכם לקפוץ איתנו לתוך קשת הצבעים המאתגרים ולבסס היכרות עמוקה יותר עם ספקטרום הצבעים. ככל שתכירו טוב יותר את פשר השמות ואת הסיפורים שמאחוריהם, כך יגבר הסיכוי שתזכרו אותם היטב.

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הסודות המילוניים של הארי פוטר

בין אם גדלתם על הרפתקאותיו של הארי פוטר על המסך או בעמודי הספר, או שאתם משחקים בימים אלה במשחק המחשב המדובר ששבר את כל השיאים, אנו בטוחים שהקסמים של הסדרה נתקעו לכם בזיכרון. עכשיו הגיע הזמן לגלות את הסודות שלהם!

קרא עוד »
מאמרים
morfixblog

הקשת של המילון – הצבעים הבסיסיים

אנחנו מניחים שאת הצבעים הבסיסיים בשפה האנגלית אתם מכירים: red, blue, green, yellow, וכו'. אלו הן מילות בסיס שאנחנו לא חושבים עליהן יותר מדי. אך לכל מילה יש התחלה ומקור, וכאן אנחנו מתכוונים לחשוף בפניכם את המקורות ואת ההתחלות של הצבעים הבסיסיים שמלווים אותנו בכל מקום.

קרא עוד »