מערך שיעור על המשוררת סילביה פלאת'

Sylvia Plath - Lesson Plan

מערכי השיעור שלנו מאגדים את מיטב התוכן הלימודי מאת הצוות המקצועי שלנו. בכל מערך שיעור מצוין לאילו כיתות הוא מיועד, כך שתוכלו לזהות את התכנים המתאימים עבור התלמידים שלכם.

מערכי השיעור האלה מתמקדים בנושאים שונים, כגון: טיולים, שירה אנגלית, או השאלה אם יש חיים מחוץ לכדור הארץ. באמצעות מערכי השיעור של מורפיקסקול התלמידים יוכלו ללמוד על כל אחד מהנושאים האלה ועוד בעזרת משחקים וחידונים הנכללים במערכת הלימוד של מורפיקסקול.
מערכי השיעור החווייתיים שלנו כוללים אמצעי למידה כגון: משחקי אוצר מילים של מורפיקסקול, טקסטים של הבנת הנקרא (אנסינים), רעיונות לדיונים בכיתה וחידונים מעשירים. בכל מערך שיעור יש תוכן ייחודי משלו, אז יש הרבה מה לגלות והרבה במה להתנסות.

לינק למערך שיעור על האוקיינוסים

לינק למערך שיעור על זכויות נשים

לינק למערך שיעור על מיתולוגיות עתיקות

להלן מערך שיעור אנגלית על סילביה פלאת' – מתאים לתלמידי תיכון ברמת 5 יחידות בגרות.

  1. נאזין למשוררת קוראת את אחד השירים הידועים שלה, "Daddy".
  2. נערוך דיון כיתתי בנוגע לשיר.
  3. נבחר בית אחד בשיר וננתח אותו. 
  4. נחפש שירים נוספים מאת המשוררת ונציג לכיתה את הבחירה שלנו ולמה בחרנו בה.

Part 1
מקשיבים לשירה - Listening to Poetry
Sylvia Plath - Daddy

נגן וידאו

האזינו לסילביה פלאת' מקריאה את אחד השירים הידועים שלה – "Daddy". עקבו אחר מילות השיר בקישור הבא, או דרך הכתוביות בסרטון.

 

Part 2
Class Discussion - דיון כיתתי

כעת נגיב על מה ששמענו וקראנו. הדיון ייערך באנגלית. לפניכם כמה שאלות להכוונת הדיון:

  1. What’s the poem about? How does Plath feel about her father? 
  2. Is there something strange about the poem? Can you explain it?
  3. Do you have a favorite stanza, or line in the poem? 
  4. What life events does Plath refer to in the poem?

Part 3
Poetry Analysis - ניתוח שירה

האם אתם מבינים את מה שאתם קוראים?

בחרו בית אחד בשיר ונתחו אותו. עברו שורה-שורה, הסבירו את המטאפורות וכתבו באנגלית במילים שלכם מה פלאת' אומרת. הניתוח צריך להיות בין 120-200 מילים. 

Part 4
Looking for Sylvia - מחפשים את סילביה

לבסוף, אנו מזמינים אתכם לעבור על עוד שירים של סילביה פלאת'. אנו ממליצים על האתר הבא (יש לגלול לתחתית העמוד). בחרו שיר אחד שהתחברתם אליו, או שיר שתפס את תשומת ליבכם מסיבה כלשהי, והציגו אותו בפני הכיתה באנגלית. 

רוצים לנשום עוד שירה באנגלית? אנו מזמינים אתכם לנסות את השיעור שלנו על השיר "The Road Not Taken" מאת רוברט פרוסט (Robert Frost, 1874-1963).

לאחר השיעור אנחנו מזמינים אתכם לשתף אותנו ומורים נוספים בחוויות שלכם ושל התלמידים מהשיעור. כמו כן, אנו מזמינים אתכם לעקוב אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם כדי להישאר מעודכנים.

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על המשוררת סילביה פלאת'

מערך שיעור באנגלית על המשוררת סילביה פלאת'. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא שיפור הבנת הנשמע, דיבור באנגלית בעל פה, כישורי שיחה, הבנת שפה ציורית באנגלית, יכולת ניתוח טקסט ועוד.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על האוקיינוסים

מערך שיעור באנגלית העוסק באוקיינוסים והחיים בתוכם. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 4 ו-5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא שיפור הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, דיבור באנגלית בעל פה, כישורי שיחה, הבנת שפה ציורית באנגלית והיכרות עם אוצר מילים חדש.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על מיתולוגיות עתיקות

מערך שיעור באנגלית העוסק במיתולוגיות עתיקות. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 4 ו-5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא מחקר באינטרנט, דיון, הבנת הנקרא, היכרות עם מילים נרדפות באנגלית, לפתח יכולות של השוואה והבדלה, היסטוריה, להכיר תרבות עולם, הכנה לבגרות, לתלמידי תיכון.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על אנגלית בעולם ההיי-טק

מערך שיעור על אנגלית בעולם ההיי-טק המעודד את התלמידים להתבטא על תעשיית ההיי-טק בישראל ובעולם. המטרה היא לעורר שיח ולמשוך את תשומת ליבם של התלמידים לקראת השלבים הבאים במערך השיעור. נבחן סדרת מושגים ומונחים מעולם ההיי-טק. נעבוד עם אנסין מאתגר בנושא. נשלים שיחה בשני חלקים של עובד חדש במשרד הייטק.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על זכויות האישה

מערך שיעור על זכויות האישה וחשיבותן בעולמנו, השיעור מתאים לתלמידי תיכון. השיעור נועד כדי להכיר לתלמידים את אוצר המילים על זכויות האישה. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על זכויות האדם

מערך שיעור על זכויות האדם וחשיבותן בעולמנו, השיעור מתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. השיעור נועד כדי להכיר לתלמידים את אוצר המילים על זכויות האדם. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על טיולים

מערך שיעור על טיולים המתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. השיעור נועד כדי לעודד את התלמידים לדבר על רעיונות לטיולים ויעדים שהם היו רוצים לבקר בהם. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על חייזרים – חבר מכוכב אחר

חבר מכוכב אחר – מערך שיעור על חייזרים. החיים מחוץ לכדור הארץ מעניינים אתכם? הכנו לכם מערך שיעור המתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על ‘הדרך שלא נבחרה’, מאת רוברט פרוסט

מערך שיעור על ‘הדרך שלא נבחרה’, מאת רוברט פרוסט. שיר זה, שנכתב בשנת 1915, הפך לאחד השירים הידועים והנלמדים ביותר ברחבי העולם במגוון פירושים מתוחכמים. המחבר, רוברט פרוסט היה אחד מהמשוררים הדגולים בארה"ב.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על משבר האקלים

הגיע הזמן לדון גם במשבר האקלים ובהשפעתו על העולם. כדי לעורר דיון באנגלית הכנו לכם מערך שיעור חוויתי ועשיר בתכנים לכיתות ז' עד ט'. הכנסו לבלוג.

קרא עוד »