מערך שיעור על טיולים

מטיילים עם מורפיקסקול

מערכי השיעור שלנו מאגדים את מיטב התוכן הלימודי מאת הצוות המקצועי שלנו. בכל מערך שיעור מצוין לאילו כיתות הוא מיועד, כך שתוכלו לזהות את התכנים המתאימים עבור התלמידים שלכם. 

מערכי השיעור האלה על מתמקדים בנושאים שונים, כגון: פורים, משבר האקלים, או השאלה אם יש חיים מחוץ לכדור הארץ. כחלק ממערכי השיעור של מורפיקסקול התלמידים יוכלו ללמוד על כל אחד מהנושאים האלה ועוד בעזרת משחקים וחידונים הנכללים במערכת הלימוד של מורפיקסקול. 

מערכי השיעור החווייתיים שלנו כוללים אמצעי למידה כגון: משחקי אוצר מילים של מורפיקסקול, טקסטים של הבנת הנקרא (אנסינים), רעיונות לדיונים בכיתה, וחידונים מעשירים. בכל מערך שיעור יש א תוכן ייחודי משלו, אז יש הרבה מה לגלות והרבה במה להתנסות. 

לפניכם מערך שיעור על טיולים, המתאים לכיתות ז' ומעלה.

1. עודדו את התלמידים לדבר על רעיונות לטיולים ויעדים שהם היו רוצים לבקר בהם בעזרת סצנה מהסרט "חייו הסודיים של וולטר מיטי". קישור לסצנה מופיע למטה.

2. מתרגלים אוצר מילים בנושא טיולים ויעדים בעולם. אפשר להציע לכל תלמיד לפתוח את הרשימה בטלפון הנייד ולהשתמש במילים מתוך הרשימה במהלך הדיון.

3. מתרגלים אנסינים בשני יעדים: מאצ'ו פיצ'ו ולוס אנג'לס.

4. יש אפשרות לתרגל חידון בסגנון שיח בין שני אנשים שמדברים על תכנון טיולים.

בחלק האחרון של השיעור יש ציטוטים מאת סופרים, אנשי רוח ומשוררים הדנים במסעות וטיולים. אפשר לעורר דיון על ציטוטים אלו, לדון במשמעויות ולהכיר את השפה הציורית שבה משתמשים סופרים ומשוררים על מנת להביע את עצמם.

דיון כיתתי - Class Discussion

  1. What was the last trip you’ve taken? 
  2. What is your dream destination? Why that one?
  3. Where do you prefer to travel – in cities, or out in nature?
  4. Share a nice memory from a recent hiking trip.
  5. Sometimes things don’t go according to our plans – tell us about something that didn’t go well on a trip you’ve been on.
  6. How can we stay safe on trips?
  7. Do you have any tips for the class for hiking?
  8. Recommend a trip destination to the class.
Travel cute stickers template set. Bundle of camping journey, sea resort tour, voyage, global tourism, baggage, traveler objects. Scrapbooking elements. Vector illustration in flat cartoon design

בונים אוצר מילים לטיולים - Building A Travel Vocabulary

Destination: Machu Picchu

Destination: Los Angeles

Anna and Dana Talk about Travel

Read the following quotes. Ask the students how they feel about each quote. Do they agree? Why do they disagree? What are the possible interpretations? Are there quotes that say the same thing?

 

  • “Not all those who wander are lost.” – J.R.R. Tolkien
  • “The world is a book and those who do not travel read only one page.” – St. Augustine
  • “Wherever you go becomes a part of you somehow.” – Anita Desai
  • “It is good to have an end to journey toward; but it is the journey that matters, in the end.” – Ursula K. Le Guin
  • “The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes.” – Marcel Proust
  • “To travel is to discover that everyone is wrong about other countries.” – Huxley Aldous
  • “I have found out that there ain't no surer way to find out whether you like people or hate them than to travel with them.” – Mark Twain
  • “See the world. It's more fantastic than any dream made or paid for in factories. Ask for no guarantees, ask for no security.” – Ray Bradbury
  • “The journey itself is my home.” – Matsuo Basho
  • “But the beauty is in the walking — we are betrayed by destinations.” – Gwyn Thomas

 

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על המשוררת סילביה פלאת'

מערך שיעור באנגלית על המשוררת סילביה פלאת'. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא שיפור הבנת הנשמע, דיבור באנגלית בעל פה, כישורי שיחה, הבנת שפה ציורית באנגלית, יכולת ניתוח טקסט ועוד.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על האוקיינוסים

מערך שיעור באנגלית העוסק באוקיינוסים והחיים בתוכם. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 4 ו-5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא שיפור הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, דיבור באנגלית בעל פה, כישורי שיחה, הבנת שפה ציורית באנגלית והיכרות עם אוצר מילים חדש.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על מיתולוגיות עתיקות

מערך שיעור באנגלית העוסק במיתולוגיות עתיקות. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 4 ו-5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא מחקר באינטרנט, דיון, הבנת הנקרא, היכרות עם מילים נרדפות באנגלית, לפתח יכולות של השוואה והבדלה, היסטוריה, להכיר תרבות עולם, הכנה לבגרות, לתלמידי תיכון.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על אנגלית בעולם ההיי-טק

מערך שיעור על אנגלית בעולם ההיי-טק המעודד את התלמידים להתבטא על תעשיית ההיי-טק בישראל ובעולם. המטרה היא לעורר שיח ולמשוך את תשומת ליבם של התלמידים לקראת השלבים הבאים במערך השיעור. נבחן סדרת מושגים ומונחים מעולם ההיי-טק. נעבוד עם אנסין מאתגר בנושא. נשלים שיחה בשני חלקים של עובד חדש במשרד הייטק.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על זכויות האישה

מערך שיעור על זכויות האישה וחשיבותן בעולמנו, השיעור מתאים לתלמידי תיכון. השיעור נועד כדי להכיר לתלמידים את אוצר המילים על זכויות האישה. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על זכויות האדם

מערך שיעור על זכויות האדם וחשיבותן בעולמנו, השיעור מתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. השיעור נועד כדי להכיר לתלמידים את אוצר המילים על זכויות האדם. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על טיולים

מערך שיעור על טיולים המתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. השיעור נועד כדי לעודד את התלמידים לדבר על רעיונות לטיולים ויעדים שהם היו רוצים לבקר בהם. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על חייזרים – חבר מכוכב אחר

חבר מכוכב אחר – מערך שיעור על חייזרים. החיים מחוץ לכדור הארץ מעניינים אתכם? הכנו לכם מערך שיעור המתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על ‘הדרך שלא נבחרה’, מאת רוברט פרוסט

מערך שיעור על ‘הדרך שלא נבחרה’, מאת רוברט פרוסט. שיר זה, שנכתב בשנת 1915, הפך לאחד השירים הידועים והנלמדים ביותר ברחבי העולם במגוון פירושים מתוחכמים. המחבר, רוברט פרוסט היה אחד מהמשוררים הדגולים בארה"ב.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על משבר האקלים

הגיע הזמן לדון גם במשבר האקלים ובהשפעתו על העולם. כדי לעורר דיון באנגלית הכנו לכם מערך שיעור חוויתי ועשיר בתכנים לכיתות ז' עד ט'. הכנסו לבלוג.

קרא עוד »