מערך שיעור לשבועות

מערך שיעור לחג שבועות

Shavuot Lesson Plan

מערכי השיעור שלנו מאגדים את מיטב התוכן הלימודי מאת הצוות המקצועי שלנו. בכל מערך שיעור מצוין לאילו כיתות הוא מיועד, כך שתוכלו לזהות את התכנים המתאימים עבור התלמידים שלכם. 

מערכי השיעור האלה על מתמקדים בנושאים שונים, כגון: טיולים, שירה אנגלית, או השאלה אם יש חיים מחוץ לכדור הארץ. כחלק ממערכי השיעור של מורפיקסקול התלמידים יוכלו ללמוד על כל אחד מהנושאים האלה ועוד בעזרת משחקים וחידונים הנכללים במערכת הלימוד של מורפיקסקול. 

מערכי השיעור החווייתיים שלנו כוללים אמצעי למידה כגון: משחקי אוצר מילים של מורפיקסקול, טקסטים של הבנת הנקרא (אנסינים), רעיונות לדיונים בכיתה, וחידונים מעשירים. בכל מערך שיעור יש א תוכן ייחודי משלו, אז יש הרבה מה לגלות והרבה במה להתנסות. 

לפניכם מערך שיעור לחג שבועות המתאים לכיתות ז-ט.

1. נתחיל מדיון בכיתה. מומלץ לדון בשאלות בעל פה ולעודד את התלמידים לענות באנגלית.

2. רשימות מילים לתרגול הקשורות לשבועות. ניתן לתרגל את המילים באמצעות כרטיסיות או משחק.

שימו לב, התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול. ההסבר המלא על מעקב אחר התקדמות תלמידים מופיע כאן.

3. מטלת הבנת הנקרא, הכוללת טקסט קצר ומספר שאלות.

4. ולסיום השיעור – חידון בנושא חלב ומוצריו, ברוח החג 🙂

 בנוסף, תוכלו ליהנות ממערכי שיעור נוספים בהם:

מערך שיעור ליום העצמאות

מערך שיעור לפסח

מערך שיעור לט"ו בשבט

Happy Shavuot holiday design. Wheat field. Happy Shavuot! Wheat. Vector illustration. Concept of Judaic holiday Shavuot. Happy Shavuot in Jerusalem. Land of Israel wheat harvest greeting card

For class discussion-דיון כיתתי

What do you know about Shavuot?

 

1. What is special about Shavuot? (Referring to the Three Pilgrimage Festivals, counting of the Omer, etc.) 

2. What other names are there for Shavuot? (Harvest Festival, Day of the First Fruits, Zman Matan Torah)

3. What traditions are associated with the holiday? 

4. What foods are traditionally linked to Shavuot?

5. What are the Seven Species?

6. What is the Jewish holiday that comes before Shavuot?
7. How do you plan on celebrating Shavuot?
8. What is your favorite Shavuot food?
 

אוצר מילים לשבועות – Vocbulary

The following list contains words related to Shavuot. Practice the words with the flashcards and the quiz

אתם מוזמנים לחבר רשימות מילים משלכם, אולי גם בהשתתפות התלמידים. לנוחיותכם, במערכת רשימות המילים של מורפיקסקול הכנו עבורכם מראש רשימת מילים רלוונטית למערך שיעור זה. לחצו על הכפתור ותועברו אליה.

Reading comprehension- קטע הבנת הנקרא על שבועות

Shavuot, the “Feast of Weeks,” is celebrated seven weeks after Passover, and is one of the three pilgrimage festivals, together with Passover and Sukkot.

There are other names for the holiday, including the Harvest Festival, the Day of the First Fruits and the Day of the Giving of the Torah.

A famous symbol of Shavuot is The Seven Species (שבעת המינים), which are a collection of fruits and grains mentioned in the Bible as being native to the Land of Israel. The seven species are wheat, barley, grape, fig, pomegranate, olive, and date.

As part of the First Fruits tradition, many Moshavim and Kibbutzim hold farming festivals during Shavuot, which often take place in open fields and are open to people from all over Israel.

When it comes to holiday foods, Shavuot is best known for its dairy menu. It is traditional to eat milk and cheese products as part of the celebration of Shavuot.

  1. What is the meaning of First Fruits?
    1. ניצנים
    2. ביכורים
    3. פירות הדר
    4. פירות רקובים

 

  1. Which of The Seven Species are grains?
    1. Figs and pomegranates
    2. Dates and grapes
    3. Wheat and barley
    4. Tomatoes and figs

 

  1. Shavuot is one of the Three Pilgrimage Festivals. What does Pilgrimage mean?
    1. עלייה לתורה
    2. עלייה לרגל
    3. עלייה לארץ
    4. קידוש ה'

 

  1. When do we celebrate Shavuot?
    1. On the seventh week of the Jewish calendar
    2. Seven months after Sukkot
    3. Seven weeks after Passover
    4. On the first day of the Jewish calendar

 

חידון שבועות – QUIZ

אנו מזמינים אתכם לנסות את חידון השבועות שלנו. נלמד מגוון ביטויים באנגלית שיעשו לכם תיאבון לקראת החג. 

Take a fun Morfix quiz on Milk and Dairy, specially made for Shavuot!

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על המשוררת סילביה פלאת'

מערך שיעור באנגלית על המשוררת סילביה פלאת'. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא שיפור הבנת הנשמע, דיבור באנגלית בעל פה, כישורי שיחה, הבנת שפה ציורית באנגלית, יכולת ניתוח טקסט ועוד.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על האוקיינוסים

מערך שיעור באנגלית העוסק באוקיינוסים והחיים בתוכם. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 4 ו-5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא שיפור הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, דיבור באנגלית בעל פה, כישורי שיחה, הבנת שפה ציורית באנגלית והיכרות עם אוצר מילים חדש.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על מיתולוגיות עתיקות

מערך שיעור באנגלית העוסק במיתולוגיות עתיקות. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 4 ו-5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא מחקר באינטרנט, דיון, הבנת הנקרא, היכרות עם מילים נרדפות באנגלית, לפתח יכולות של השוואה והבדלה, היסטוריה, להכיר תרבות עולם, הכנה לבגרות, לתלמידי תיכון.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על אנגלית בעולם ההיי-טק

מערך שיעור על אנגלית בעולם ההיי-טק המעודד את התלמידים להתבטא על תעשיית ההיי-טק בישראל ובעולם. המטרה היא לעורר שיח ולמשוך את תשומת ליבם של התלמידים לקראת השלבים הבאים במערך השיעור. נבחן סדרת מושגים ומונחים מעולם ההיי-טק. נעבוד עם אנסין מאתגר בנושא. נשלים שיחה בשני חלקים של עובד חדש במשרד הייטק.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על זכויות האישה

מערך שיעור על זכויות האישה וחשיבותן בעולמנו, השיעור מתאים לתלמידי תיכון. השיעור נועד כדי להכיר לתלמידים את אוצר המילים על זכויות האישה. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על זכויות האדם

מערך שיעור על זכויות האדם וחשיבותן בעולמנו, השיעור מתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. השיעור נועד כדי להכיר לתלמידים את אוצר המילים על זכויות האדם. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על טיולים

מערך שיעור על טיולים המתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. השיעור נועד כדי לעודד את התלמידים לדבר על רעיונות לטיולים ויעדים שהם היו רוצים לבקר בהם. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על חייזרים – חבר מכוכב אחר

חבר מכוכב אחר – מערך שיעור על חייזרים. החיים מחוץ לכדור הארץ מעניינים אתכם? הכנו לכם מערך שיעור המתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על ‘הדרך שלא נבחרה’, מאת רוברט פרוסט

מערך שיעור על ‘הדרך שלא נבחרה’, מאת רוברט פרוסט. שיר זה, שנכתב בשנת 1915, הפך לאחד השירים הידועים והנלמדים ביותר ברחבי העולם במגוון פירושים מתוחכמים. המחבר, רוברט פרוסט היה אחד מהמשוררים הדגולים בארה"ב.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על משבר האקלים

הגיע הזמן לדון גם במשבר האקלים ובהשפעתו על העולם. כדי לעורר דיון באנגלית הכנו לכם מערך שיעור חוויתי ועשיר בתכנים לכיתות ז' עד ט'. הכנסו לבלוג.

קרא עוד »