חג הסיגד

חג הסיגד Sigd Holiday

לכבוד חג הסיגד, הנחגג מדי שנה בכ"ט בחשון, הכנו לכם מערך שיעור המלמד על החג המיוחד של העדה האתיופית.
מערך שיעור זה מתאים לתלמידי תיכון לתרגול הבנת הנקרא באנגלית ומענה על שאלות סגורות. תרגול מסוג זה מכין את התלמידים לבגרות באנגלית ומחדד את מיומנות הקריאה וחילוץ המידע הרלוונטי מתוך טקסט באנגלית.
ניתן להשתמש במערך השיעור גם בכיתות נמוכות יותר משום שהמילים הקשות במערך השיעור הן לחיצות ומובילות לתרגום של המילה במילון מורפיקס. מוזמנים לאתגר גם את תלמידי חטיבת הביניים במערך שיעור זה 🙂

What is the Sigd?
The Sigd is a special holiday of Beta Israel, the community of Ethiopian Jews. In Ethiopia, the Jews used to gather on a mountaintop each year and listen to the Kessim (spiritual leaders) read the Torah. They also prayed to return to Israel and to celebrate in Jerusalem. Nowadays, in Israel, Ethiopians make a pilgrimage to Jerusalem, where they gather at the Armon Hanatziv Promenade. They fast throughout the day and break the fast with a festive meal.

 

Why is it called the Sigd?
The word "Sigd" is in the Ge'ez language, an ancient Ethiopian language, used for prayers by Beta Israel. This word has a similar meaning to the Hebrew word סגידה (worship), which expresses the Ethiopians' worship of God and the renewal of the covenant with Him. 

When in the Sigd Holiday?
The Sigd is celebrated 50 days after Yom Kippur, on the 29th day of Cheshvan. It is considered an official national holiday in Israel.


5.
 How many days are counted from Yom Kippur until the Sigd?
     a. fifteen days
     b. thirty days
     c. three days
     d. fifty days

6. For what purpose is the Ge'ez language used?
     a. business
     b. education
     c. prayer
     d. texting and chatting 

7. Which of the following is the translation of the word 'covenant' in the final paragraph?
     1. חגיגה
     2. טיילת
     3. קדושה
     4. חופשה

Answer the following questions: 

1. Which one of the following words cannot be a synonym of the word gather (click the word "gather" and scroll down to the synonyms section for help)
     a. assemble
     b. meet
     c. separate
     d. congregate

2. Where did the Jews gather in Ethiopia?
     a. at the promenade
     b. on a mountaintop
     c. in the village

3. Where is the Sigd celebrated in Israel?
     a. In Jerusalem
     b. In Zefat
     c. In Tiberias
     d. In Jaffa

4. What else do Ethiopian Jews do on the Sigd day?
     a. fast
     b. eat matzos all day long
     c. avoid driving

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על המשוררת סילביה פלאת'

מערך שיעור באנגלית על המשוררת סילביה פלאת'. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא שיפור הבנת הנשמע, דיבור באנגלית בעל פה, כישורי שיחה, הבנת שפה ציורית באנגלית, יכולת ניתוח טקסט ועוד.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על האוקיינוסים

מערך שיעור באנגלית העוסק באוקיינוסים והחיים בתוכם. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 4 ו-5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא שיפור הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, דיבור באנגלית בעל פה, כישורי שיחה, הבנת שפה ציורית באנגלית והיכרות עם אוצר מילים חדש.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על מיתולוגיות עתיקות

מערך שיעור באנגלית העוסק במיתולוגיות עתיקות. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 4 ו-5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא מחקר באינטרנט, דיון, הבנת הנקרא, היכרות עם מילים נרדפות באנגלית, לפתח יכולות של השוואה והבדלה, היסטוריה, להכיר תרבות עולם, הכנה לבגרות, לתלמידי תיכון.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על אנגלית בעולם ההיי-טק

מערך שיעור על אנגלית בעולם ההיי-טק המעודד את התלמידים להתבטא על תעשיית ההיי-טק בישראל ובעולם. המטרה היא לעורר שיח ולמשוך את תשומת ליבם של התלמידים לקראת השלבים הבאים במערך השיעור. נבחן סדרת מושגים ומונחים מעולם ההיי-טק. נעבוד עם אנסין מאתגר בנושא. נשלים שיחה בשני חלקים של עובד חדש במשרד הייטק.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על זכויות האישה

מערך שיעור על זכויות האישה וחשיבותן בעולמנו, השיעור מתאים לתלמידי תיכון. השיעור נועד כדי להכיר לתלמידים את אוצר המילים על זכויות האישה. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על זכויות האדם

מערך שיעור על זכויות האדם וחשיבותן בעולמנו, השיעור מתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. השיעור נועד כדי להכיר לתלמידים את אוצר המילים על זכויות האדם. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על טיולים

מערך שיעור על טיולים המתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. השיעור נועד כדי לעודד את התלמידים לדבר על רעיונות לטיולים ויעדים שהם היו רוצים לבקר בהם. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על חייזרים – חבר מכוכב אחר

חבר מכוכב אחר – מערך שיעור על חייזרים. החיים מחוץ לכדור הארץ מעניינים אתכם? הכנו לכם מערך שיעור המתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על ‘הדרך שלא נבחרה’, מאת רוברט פרוסט

מערך שיעור על ‘הדרך שלא נבחרה’, מאת רוברט פרוסט. שיר זה, שנכתב בשנת 1915, הפך לאחד השירים הידועים והנלמדים ביותר ברחבי העולם במגוון פירושים מתוחכמים. המחבר, רוברט פרוסט היה אחד מהמשוררים הדגולים בארה"ב.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על משבר האקלים

הגיע הזמן לדון גם במשבר האקלים ובהשפעתו על העולם. כדי לעורר דיון באנגלית הכנו לכם מערך שיעור חוויתי ועשיר בתכנים לכיתות ז' עד ט'. הכנסו לבלוג.

קרא עוד »