היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות

מערך שיעור להעלאת המודעות ליום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות

International Day of Persons with Disabilities

בכל שנה בשלושה בדצמבר העולם מציין את היום הבינלאומי לשייון זכויות לאנשים עם מוגבלות. 
במערך שיעור זה התלמידים ילמדו על היום המיוחד הזה וילמדו על ארגון שלווה – ארגון המסייע לאנשים המתמודדים עם מוגבלות ולמשפחותיהם.
מערך שיעור זה מתאים לתלמידי תיכון ועובד על מיומנויות של הבנת הנקרא.
ניתן לאתגר גם תלמידי חטיבה עם מערך שיעור זה משום שרוב המילים הקשות בטקסטים הן לחיצות ומובילות לתרגום שלהן במילון מורפיקס.
שימו לב, התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים שכאן ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול. ההסבר המלא על מעקב אחר התקדמות תלמידים מופיע כאן.  

Confident preteen African American art student paints in an art studio. A male Hispanic teacher is instructing her. She is holding a paintbrush. A palette is on the table.

The International Day of Persons with Disabilities is observed every year on December 3rd.  On this day we address issues that are of concern to many disabled people around the world. This day helps raise awareness of the needs that disabled people have and educates society on how to treat disabled people.

Disability affects all societies and almost all families at some time. More than 650 million people across the globe live with disabilities. As a society we gain a lot from integrating people with disabilities in all aspects of life and work.

In Israel there is a non-profit organization called Shalva that supports and empowers individuals with disabilities and their families. Shalva encourages the inclusion of persons with disabilities through employment programs, community initiatives, and disability research.

There is a very strong link between poverty and disability. Unfortunately, in poorer countries disabled people suffer from lack of help, care, medicines and even social rights. This puts an unnecessary burden on disabled people and often adds to their feelings of frustration and helplessness.

In wealthier countries, there are good support systems for the disabled, which allow them to live full lives and enjoy many different aspects of life.

Shalva was founded by Kalman Samuels in 1990. Kalman and Malki Samuels are parents to a disabled boy. Their son, Yossi, is blind, deaf and hyperactive. Based on their personal experience with the day-to-day challenges of caring for a child with special needs, they decided to establish Shalva and help other families who face similar challenges.

Sources: https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations%27_International_Day_of_Persons_with_Disabilities
https://en.wikipedia.org/wiki/SHALVA

Teaching with Short Movies

The following is a link to a short animation film. Show the video to the students and discuss the following questions:
1. How is the film related to International Day of Persons with Disabilities?
2. How did the boy feel when he took the puppy out of the box?
3. How did the boy react when he noticed the puppy's stump? Why do you think that he reacted this way?
4. Why do you think that the boy's mother didn't stay with her son to watch him open the present box?
5. What would you like to say to the boy?

Word Lists

Click the pink button for a vocabulary list from the text above:

Click the purple button to find a list of words related to people dealing with disabilities:

מעוניינים במורפיקסקול לביה"ס, למכללה או לארגון ?

שתף עם חברים

אולי יעניין אותך גם...

מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על המשוררת סילביה פלאת'

מערך שיעור באנגלית על המשוררת סילביה פלאת'. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא שיפור הבנת הנשמע, דיבור באנגלית בעל פה, כישורי שיחה, הבנת שפה ציורית באנגלית, יכולת ניתוח טקסט ועוד.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על האוקיינוסים

מערך שיעור באנגלית העוסק באוקיינוסים והחיים בתוכם. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 4 ו-5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא שיפור הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, דיבור באנגלית בעל פה, כישורי שיחה, הבנת שפה ציורית באנגלית והיכרות עם אוצר מילים חדש.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על מיתולוגיות עתיקות

מערך שיעור באנגלית העוסק במיתולוגיות עתיקות. השיעור מתאים לתלמידי תיכון ברמת 4 ו-5 יחידות בגרות. מטרת השיעור היא מחקר באינטרנט, דיון, הבנת הנקרא, היכרות עם מילים נרדפות באנגלית, לפתח יכולות של השוואה והבדלה, היסטוריה, להכיר תרבות עולם, הכנה לבגרות, לתלמידי תיכון.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על אנגלית בעולם ההיי-טק

מערך שיעור על אנגלית בעולם ההיי-טק המעודד את התלמידים להתבטא על תעשיית ההיי-טק בישראל ובעולם. המטרה היא לעורר שיח ולמשוך את תשומת ליבם של התלמידים לקראת השלבים הבאים במערך השיעור. נבחן סדרת מושגים ומונחים מעולם ההיי-טק. נעבוד עם אנסין מאתגר בנושא. נשלים שיחה בשני חלקים של עובד חדש במשרד הייטק.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על זכויות האישה

מערך שיעור על זכויות האישה וחשיבותן בעולמנו, השיעור מתאים לתלמידי תיכון. השיעור נועד כדי להכיר לתלמידים את אוצר המילים על זכויות האישה. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על זכויות האדם

מערך שיעור על זכויות האדם וחשיבותן בעולמנו, השיעור מתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. השיעור נועד כדי להכיר לתלמידים את אוצר המילים על זכויות האדם. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על טיולים

מערך שיעור על טיולים המתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. השיעור נועד כדי לעודד את התלמידים לדבר על רעיונות לטיולים ויעדים שהם היו רוצים לבקר בהם. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על חייזרים – חבר מכוכב אחר

חבר מכוכב אחר – מערך שיעור על חייזרים. החיים מחוץ לכדור הארץ מעניינים אתכם? הכנו לכם מערך שיעור המתאים לתלמידי חטיבה ותיכון. התלמידים מתרגלים את המילים מתוך רשימות המילים ואתם, המורים, יכולים לצפות בהתקדמות ובציונים שלהם באתר מורפיקסקול.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על ‘הדרך שלא נבחרה’, מאת רוברט פרוסט

מערך שיעור על ‘הדרך שלא נבחרה’, מאת רוברט פרוסט. שיר זה, שנכתב בשנת 1915, הפך לאחד השירים הידועים והנלמדים ביותר ברחבי העולם במגוון פירושים מתוחכמים. המחבר, רוברט פרוסט היה אחד מהמשוררים הדגולים בארה"ב.

קרא עוד »
מערכי שיעור אנגלית
morfixblog

מערך שיעור על משבר האקלים

הגיע הזמן לדון גם במשבר האקלים ובהשפעתו על העולם. כדי לעורר דיון באנגלית הכנו לכם מערך שיעור חוויתי ועשיר בתכנים לכיתות ז' עד ט'. הכנסו לבלוג.

קרא עוד »